Coraz częściej wielkie koncerny korzystają z usług agencji PR-owych, w celu wypromowania i wszczepienia na stałe swojej marki w umysły potencjalnych klientów. Brzmi nieco strasznie, lecz jak wyjaśni to poniższy artykuł zabieg o nieco podobnym przebiegu ma miejsce już od kilku lat, a niewiele osób zdaje sobie z niego sprawę. Mowa o brandingu.Branding jest zabiegiem wpływającym na sukces firmy. Ta gałąź PR-u jest związana ściśle z kreowaniem marki. Na początku chciałbym zaznaczyć różnicę pomiędzy marką a produktem i wyjaśnić jakie pozytywne konotacje mogą wynikać z dobrego zarządzania jednym i wpływem tych działań na sprzedaż drugiego. Marka- jest całym kompleksem cech wypracowanym przez firmę, w celu efektywniejszego sprzedawania swoich produktów. Na markę składa się logo, hasła reklamowe, adresy stron internetowych i wszelkie działania z zakresu PR-u, które trafiają do docelowej grupy konsumentów. Poprzez sukcesywne działania PR-u oraz marketingu szeptanego, firma buduje markę- czyli świadomość marketingową. Zabiegi takie jak personalizacja klienta poprzez posiadanie własnych kart lojalnościowych, możliwości kupienia gadżetów- budujących wieź na linii przedsiębiorca-klient, oraz dobrze prowadzone media społecznościowe doprowadziły do tego, że wiele osób nie wyobraża sobie dnia rozpoczętego inaczej, niż w kolejce po swój ulubiony napój serwowany w papierowym kubeczku z charakterystycznym logo, zagryzając ulubioną kanapkę i paląc papierosy, do których "gratisowo" dostaliśmy smycz lub zapalniczkę. To wszystko są działania marketingowe i sprawdzają się w Polsce świetnie, a większość konsumentów w dalszym ciągu uważa, że podejmuje świadome i ich własne decyzje. Mam nadzieję, że poniższy artykuł uświadomił Wam drodzy czytelnicy jak duży wpływ na kształtowanie naszych decyzji mają działania marketingowe, które sprawdzają się znakomicie, ponieważ wiążą skuteczne działanie oraz nieświadomość klientów.