Quadrocoptery inaczej nazywane dronami to sprzęt latający, do którego można podpiąć kamerę sportową i za jej pośrednictwem nagrywać filmy lub robić zdjęcia z wysokości kilkudziesięciu lub nawet kilkuset metrów. Tańsze modele dronów wyposażone są zwykle w kamery o mniejszej rozdzielczości obrazu. Takie kamery najczęściej są na stałe wbudowane w konstrukcję drona i nie można nimi sterować. W przypadku droższych modeli dronów, najczęściej istnieje możliwość podłączenia do nich kamer sportowych dowolnego producenta – ważne jedynie, by taka kamera miała małą wagę i określone wymiary. Oczywiście na rynku znajdziemy również kamery dedykowane dla konkretnych marek dronów. Przykładem mogą być kamery GoPro do drona DJI z serii Phantom.

Waga i rozmiar kamery

Przy wyborze kamery do drona najważniejsze są jej małe wymiary i niska waga. Dlatego w przypadku dronów najczęściej wykorzystuje się odporne na wstrząsy, miniaturowe kamery sportowe. Kamery Go Pro do drona mają nie tylko miniaturowe wymiary, ale są także bardzo lekkie. Dzięki temu można podpiąć je do dronów średniej wielkości. Niska waga kamery będzie miała duże znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy dodatkowo zależy nam na zainstalowaniu przy dronie specjalnego gimbala, czyli urządzenia stabilizującego kamerę i umożliwiającego jej zdalne sterowanie.

Jakość obrazu

To jeden z najważniejszych elementów kamery, który przesądza o zasadności jej stosowania. Profesjonalne kamery GoPro do drona zapisują obraz w rozdzielczości Full HD, a nawet 4K, co pozwala nagrywać filmy ostre jak brzytwa. Co ważne, takie kamery są w stanie obsługiwać najbardziej pojemne wersje kart pamięci, dzięki czemu nagrywanie filmów w wysokiej rozdzielczości obrazu ma sens, bo nie są to filmy trwające kilkanaście sekund, a znaczenie dłużej. Wybierając kamerę GoPro do drona automatycznie zyskuje się również dostęp do internetowych narzędzi pozwalających wycisnąć maksimum efektów z wykonanych nagrań. Wsparcie producenta dla kamer GoPro podłączonych do dronów jest bardzo duże, dzięki czemu łatwiej tworzyć filmy, poddawać je obróbce graficznej i publikować w sieci.