Linktrader – Świat oczyma geeków

Nowinki technolgiczne i Internet

O tym musisz pamiętać, kupując hosting!

Szukasz swojego pierwszego hostingu WWW? Jeśli nie masz doświadczenia z takimi usługami, to możesz trafić na ofertę, która nie spełni twoich oczekiwań. Zanim wybierzesz serwer idealny pod twoje oczekiwania, musisz się dowiedzieć, na co zwrócić uwagę. W podstawowym opisie oferty nie znajdziesz wszystkich informacji, jakie powinny cię interesować.

Usługa hostingowa, czyli w zasadzie co?

Najpierw odpowiedzmy na pytanie: hosting – co to jest? Otóż mianem hostingu określa się usługi serwerowe, dzięki którym dana firma daje ci dostęp do swojej maszyny, tzn. komputera, a dokładniej do określonej części jego zasobów. Tylko w przypadku wyboru serwera dedykowanego możesz korzystać ze 100 proc. tych zasobów. W przypadku najtańszej i najpopularniejszej usługi serwera współdzielonego zasoby te są dzielone nawet pomiędzy setki użytkowników. Jeśli jesteś początkujący, to w opisach ofert znajdziesz wiele pojęć, które mogą być dla ciebie anonimowe. Oto na co powinieneś szczególnie zwrócić uwagę:

  • ograniczenia w liczbie domen – w dalszym ciągu na rynku można znaleźć oferty, w których możesz dodać wyłącznie jedną domenę do jednego konta hostingowego. Nie jest to oczywiście problem, jeśli nie zamierzasz prowadzić większej liczby stron, ale czy warto godzić się na takie ograniczenie, skoro większość firm działających na rynku takich ograniczeń po prostu nie ma?
  • płatne dodawanie zewnętrznych domen – to również zdarza się bardzo rzadko, ale może być tak, że firma hostingowa pozwala na dodawanie zewnętrznych domen wyłącznie za opłatą. Co to oznacza? Jeśli hosting kupisz w firmie A, a domenę w firmie B, to domenę będziesz mógł podpiąć do serwera firmy A wyłącznie za dodatkową opłatą. Oczywiście nie warto się na coś takiego decydować, tym bardziej że taka opłata może wynosić więcej niż koszt rocznego abonamentu za domenę internetową.
  • ograniczenie liczby wiadomości e-mail – najczęściej liczba ta nie jest podawana w ogólnych opisach, ale warto dopytać, czy takie ograniczenie istnieje. Zazwyczaj jest ono określane w setkach czy nawet tysiącach wiadomości dziennie. Czy to wystarczy w przypadku twojej działalności? Musisz tę kwestię ocenić sam.
  • transfer – coraz częściej bez ograniczeń, ale pamiętaj, że twoja usługa ma inne ograniczenia. Brak limitu transferu nie oznacza, że będziesz mógł na najtańszym koncie prowadzić bardzo popularną stronę – może przecież ona obciążać ponad limit procesor, pamięć RAM, generować zbyt dużą liczbą zapytań do bazy danych czy też przekraczać inne limity zasobów.
  • maksymalny rozmiar plików i ich liczba – serwer może narzucać na ciebie również limit rozmiaru plików oraz ich liczby. Weź to pod uwagę, jeśli zamierzałeś umieścić na serwerze bardzo duże pliki, np. filmy. Jeśli chodzi o liczbę plików, to najczęściej limit ten określany jest w tysiącach – nie stanowi szczególnego ograniczenia dla blogów, stron firmowych czy serwisów informacyjnych.
  • limit baz danych – najczęściej jest na tyle duży, że jedno konto wystarczy do prowadzenia wielu stron. Jeśli jednak firma oferuje możliwość skorzystania wyłącznie z jednej bazy danych, to taki serwer może nie być najlepszym pomysłem.
  • darmowy okres testowy – bardzo ważny element oferty. Zanim zapłacisz za serwer, powinieneś mieć możliwość jego przetestowania bez jakichkolwiek opłat. Korzystasz wtedy przez np. 7 czy 14 dni z hostingu tak, jakbyś miał opłacone konto. Taką możliwość oferują również znane marki, ale nie wszystkie. Na przykład tani hosting w AZ.pl można testować za darmo przez 14 dni. Tak najłatwiej można sprawdzić, czy usługa zapewnia odpowiednią jakość.
  • biuro obsługi klienta – zwróć uwagę na to, w jakich godzinach można korzystać z supportu, w jakie dni i jakie są dostępne formy kontaktu z konsultantami. Koniecznie wyślij kilka wiadomości do adminów, aby sprawdzić, czy rzeczywiście ktoś udziela odpowiedzi na wysyłane zapytania.

Hosting – o tym musisz pamiętać

Jak widzisz, łatwo możesz ze względu na niewiedzę trafić na usługę, która będzie ci stawiać poważne ograniczenia. Co więcej, możesz się o tym przekonać dopiero po jakimś czasie, kiedy zapłacisz już za rok korzystania z serwera. Oczywiście warto przed zapłaceniem dokładnie sprawdzić, co wchodzi w zakres oferty.

Podobne wpisy:
Reklama, by mogła być skuteczna musi być angażująca, atrakcyjna i co najważniejsze kanał jej prezentacji
Pod koniec 2018 roku T-mobile uruchomiło pierwszą w Polsce mobilną sieć piątej generacji. Początkowo jej
Jednym ze sposobów na promowanie swojej firmy w sieci jest przeprowadzanie kampanii Google Ads. Polega
0.00 średnia ocena (0% wynik) - 0 głosów

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *