Blog firmowy daje sporo możliwości reklamy, których z kolei nie zapewniają jej inne formy – bannery, kampanie, artykuły sponsorowane. Ten rodzaj marketingu jest świetnym sposobem na promowanie swoich usług i produktów. Jeżeli posiadasz własną firmę i myślisz o wyborze odpowiedniej formy promocji, pomyśl o prowadzeniu bloga. Lista korzyści takiego kroku jest bardzo długa.

Blog łączy obecnych i potencjalnych klientów

Spora część klientów podejmuje decyzje o zakupie na podstawie opinii znalezionych w internecie. Blog to najlepsze miejsce, aby przedstawić zalety danego produktu lub konkretnej marki. Dobrze skonstruowany blog staje się cennym źródłem informacji, a także skutecznie rozwiewa wątpliwości i odpowiada na pytania, które stawia klient. Prowadzenie blogów firmowych może zatem nakłonić klienta do skorzystania z oferty, z którą ma szansę zapoznać się wcześniej w dogłębny sposób. W skrócie mówiąc - blog jest skarbnicą wiedzy i pomaga rozwiać ewentualne wątpliwości.

Pozyskiwanie nowych linków

Tworzenie inspirujących i interesujących treści, które są odpowiedzią na szereg pytań, pozwala na pozyskiwanie linków. Klienci (także ci potencjalni) bardzo chętnie ,,szerują” ciekawe treści. Najczęściej wykorzystują do tego media społecznościowe, ale udostępniają je również na swoich blogach i stronach. Uzyskane w taki sposób linki przyczyniają się do zwiększenia potencjału artykułu i całej strony jako takiej. Blogowe wpisy bardzo szybko zdobywają popularność w social media.

Blog jako ekspert

Prowadzenie blogów firmowych stawia przedsiębiorstwo w roli znawcy tematu. Jest to kreowanie kompetencji i wizerunku, które mają kluczowe znaczenie dla sukcesu. Blog, a raczej jego twórcy, odpowiadając na szereg pytań stają się specjalistami w branży i jednocześnie budzą w potencjalnych klientach zaufanie.

Budowanie relacji i rozgłos

Blog jest sposobem na budowanie określonej relacji z klientem. Komunikacja przez bloga umożliwia zaprezentowanie usług i produktów firmy w inny sposób. Systematyczne umieszczanie treści oznacza utrzymanie stałej komunikacji z klientem. Aktywni czytelnicy bloga chętnie zadają pytania i umieszczają odpowiednie komentarze. Jest to doskonały sposób na wejście w dialog z klientami. Dwustronna komunikacja pozwala firmie wybadać nastroje i potrzeby potencjalnych klientów, a na tej podstawie odpowiednio zmodyfikować swoją ofertę, aby ta jak najlepiej odpowiadała na ich potrzeby. To także dobry sposób na poznanie prawdziwych zalet i wad oferowanego produktu czy usługi.

Historia firmy

Blog staje się najlepszym miejscem do opowiedzenia historii firmy. Obecnie klienci bardzo cenią sobie przedsiębiorstwa kierujące się pewnymi ideami i wartościami. Warto zatem wykorzystać ten trend i przedstawić na blogu historię własnego przedsiębiorstwa lub najważniejsze zasady, które nim kierują. W ten sposób potencjalny klient zaczyna zżywać się z daną firmą, ponieważ ta wkracza w jego sferę emocjonalną. Znajomość marki odgrywa kluczową rolę podczas decyzji zakupowych klienta.