Współczesny rynek reklamy to prężnie rozwinięta gałąź biznesu, która generuje ogromny roczny obrót. Im bardziej rozwinięta jest gospodarka w danym kraju, tym mocniejszy jest rynek reklamy. Duża konkurencja wymaga na producentach szukania sposobu na zdobycie kolejnych klientów. Obecne komputery to zaawansowane techniczne urządzenia, które mają ogromne możliwości. Jeszcze dwie dekady temu szczytem postępu były proste animacje, które były w stanie zastąpić niektóre efekty specjalne. Wykorzystywanie profesjonalnych programów do animowania w filmach reklamowych było czymś zbyt kosztownym. Tego typu efekty były zarezerwowane dla wysokobudżetowych produkcji i raczej nie wychodziły poza najlepsze studia filmowe na świecie. Współczesne programy dają dużo więcej możliwości i posiadają uproszczoną obsługę w porównaniu do tych sprzed lat. Ogromną rolę w promocji produktu, przedsięwzięcia, czy wydarzenia odgrywają filmy reklamowe. Wiele z nich jest wykonywanych za pomocą bezzałogowych statków latających wyposażonych w niewielkie kamery GoPro. Drony wielowirnikowe umożliwiają robienie niesamowitych ujęć z lotu ptaka. Filmy reklamowe wykonane za pomocą dronów są obecnie jednymi z najczęściej wykorzystywanych do promocji turystyki, wydarzeń kulturalnych, festynów. Za ich pomocą tworzone są również zapisy z koncertów, czy zawodów sportowych. Drony pomagają nie tylko uatrakcyjnić formę filmów reklamowych, ale pojawiają się także na zupełnie prywatnych uroczystościach, jak śluby, wesela, komunie, wewnętrzne zawody sportowe. Szeroko pojęta animacja komputerowa jest już niemal wszędzie. Filmy szkoleniowe również muszą mieć atrakcyjną oprawę, dlatego zupełnym standardem jest wykorzystywanie jej w materiałach multimedialnych, podczas kursów itp.