Jednym ze sposobów na promowanie swojej firmy w sieci jest przeprowadzanie kampanii Google Ads. Polega to na tworzeniu reklam udostępnianych w wynikach wyszukiwania lub w dopasowanych tematycznie serwisach internetowych. A jakie są z tego korzyści? Sprawdzamy.

Kampanie Google Ads a rezultaty

Mówiąc o marketingu w Internecie, najczęściej wspominane jest pozycjonowanie stron. Jest to jednak działanie długofalowe, nie przynoszące szybkich efektów. W przypadku reklamy w Google Ads na rezultaty nie trzeba czekać długo. Sprawdza się to szczególnie w przypadku małych firm lub tych, których produkty/usługi mają charakter sezonowy. Tylko zaleta ta ma także drugą stronę medalu – dzięki takiej płatnej kampanii efekty można uzyskać od razu, jednak po zakończeniu promocji, ruch na stronie zmniejsza się. Jest to więc dobre rozwiązanie w przypadku czasowych akcji marketingowych, natomiast myśląc perspektywicznie, nie powinno to być jedyne podejmowane działanie.

Cena Google Ads

Cena Google Ads jest zależna przede wszystkim od konkurencyjności danej frazy. Im więcej osób jest nią zainteresowanych, tym koszt kampanii wzrasta. Można go jednak zoptymalizować. Jak? Dzięki obserwacjom i prowadzeniu statystyk. Należy sprawdzać, jakie rozwiązania sprawiają, że internauci klikają w reklamę, a co nie jest dla nich zachęcające. Po wyciągnięciu wniosków, należy po prostu zmienić strategię i próbować dalej. Przy czym Google Ads można zająć się samodzielnie lub z pomocą Bizzit.eu - w tym drugim przypadku korzystasz z wiedzy i doświadczenia ekspertów, którzy przetestowali, co się sprawdza, a co nie. I co najważniejsze – potrafią przełożyć to na konkretną branżę.

Dostosowanie do potrzeb kampanii Google Ads

Jedną z największych zalet reklamy Google Ads jest to, że można dostosować ją do swoich potrzeb. Co to oznacza? Że możesz określić, do jakiej grupy użytkowników ma ona dotrzeć. I to nie tylko pod względem wieku, płci, lokalizacji, ale także – zainteresowań. Nie wiesz, kim są Twoi klienci? To również nie problem, ponieważ tak jak w poprzednim, omawianym przypadku – zawsze możesz prowadzić testy i na ich podstawie zmieniać strategię, coraz bardziej zawężać grupę docelową.

Analiza reklam w internecie

Choć przewijało się to już kilkakrotnie, chcielibyśmy podkreślić, że Google Ads pozwala na dokonanie gruntownej analizy swoich działań. Efekty są w pełni mierzalne, ponieważ więc sprawdzić, co się opłaca, a co niekoniecznie. Dzięki temu masz możliwość nieustannej optymalizacji swojej reklamy, a co za tym idzie – zwiększenie poziomu konwersji.

Elastyczność reklamy w Google Ads

Na koniec warto podkreślić, że reklamy w Google Ads są elastyczne. Co to oznacza? Jeśli w trakcie przeprowadzanej kampanii zmieniła się Twoja oferta, możesz uaktualnić treść promocji. To sprawia, że nie będziesz inwestować w coś, co nie przynosi Ci korzyści, zysków. Choć kampanie Google Ads mają wiele zalet, pamiętaj, że na początku stworzenie atrakcyjnej reklamy, która będzie klikana przez użytkowników nie będzie tak prostym zadaniem, jak mogłoby się to wydawać. Dlatego skorzystaj z pomocy specjalistów lub jeśli samodzielnie się tego podejmujesz – nieustannie testuj i analizuj, korzystając ze statystyk, jakie dostarcza Ci to narzędzie.