Zaistnienie w świadomość odbiorców jest nie lada wyzwaniem, ponieważ trzeba się ciągle dostosowywać do stale zmieniających oczekiwań klientów oraz sytuacji na rynku. Trendy się zmieniają, w efekcie narzędzia, które jeszcze kilka lat temu były standardem obecnie nie przynoszą żadnych efektów. Konkurencja na rynku jest spora, przeciętny konsument większość rzeczy kupuje za pośrednictwem sieci i stamtąd też bierze opinie i rekomendacje. W rezultacie firma musi być obecna tam gdzie jest klient – w Internecie.

Nie tylko strona internetowa

Strona www to podstawa, którą trzeba posiadać, jednak nie jest ona wystarczająca. Stron w sieci jest mnóstwo, a klienci sami z siebie nie będą wiedzieli gdzie się kierować. Ma to szczególne znaczenie w przypadku mniejszych firm lub tych nowopowstałych. Dla przykładu, jeśli zamierzamy wprowadzić nowy produkt lub usługę i poinformujemy o tym jedynie na naszej stronie, to zasięg odbiorców będzie niewielki. Osoby, które nie miały wcześniej styczności z naszą marką na ofertę nie trafią, tutaj wkracza promocja. Promowanie swojej firmy, dbanie o wizerunek, wychodzenie do klienta, pokazywanie, że realizacja jego potrzeb jest naszym celem wszystko to osiąga się za pomocą dobrze przeprowadzonej promocji. Jednak nie wystarczy założenie sekcji blogowej na stronie i dostarczanie wartościowych artykułów na ważne dla odbiorców tematy. Obecnie konsumenci nie mają czasu czytać długich treści, oczekują szybkich informacji i szybkich rozwiązań. Dlatego właśnie video promocyjne jest obecnie głównym narzędziem w efektywnej reklamie. Produkcja filmów promocyjnych to coś więcej niż wyciągnięcie telefonu i nagranie życia firmy „od kuchni” (chociaż takie zabiegi również są zalecane dla uatrakcyjnienia contentu na social mediowym profilu). Produkcja filmów promocyjnych to przede wszystkim pomysł (idea), scenariusz, zaangażowanie odpowiednich ludzi oraz wykonanie. Nie każda firma jest w stanie poradzić sobie ze wszystkimi wyzwaniami. Czasem potrzebny jest ktoś z zewnątrz nie tylko do wykonania technicznych aspektów (nagrywania, montażu itp.), ale również do usystematyzowania tego, co „siedzi” nam w głowie.

Zgłoszenie się do specjalistów

Wraz z rozpowszechnieniem się filmów w kanałach social media, jako głównego narzędzia promocyjnego na rynku pojawiło się wiele firm, dla których produkcja filmów promocyjnych nie ma tajemnic. Dobrze przygotowany film jest w stanie szybko przekazać najważniejsze treści, zainteresować odbiorcę, zwrócić jego uwagę na firmę oraz (co jest bardzo ważne) dać grunt do budowania długotrwałych relacji. Filmy promocyjne to wielowymiarowe narzędzie, które jest w stanie nadać nowego tempa w rozwoju firmy. Trzeba również pamiętać o tym, że filmy są oczekiwane przez odbiorców. Jeśli prowadzimy kanał social media firmy i nie zamieszczamy tam żadnych wideo, to bardzo ograniczamy możliwość przebicia się z naszym contentem do świadomości klientów.