Nie można nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że motoryzacja to w obecnych czasach jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się branży biznesu. Jeszcze niedawno w naszym kraju posiadanie samochodu było postrzegane jako luksus nawet przez średnio zamożne rodziny. 
 

Dziś większość dorosłych osób, które są pracujące, porusza się własnym samochodem. Kupujemy ich w Polsce coraz więcej, kredyty na samochód są już normalką a auta cieszą się wieloletnią eksploatacją – bo kiedy jeden właściciel decyduje się na nowy samochód, drugi kupuje jego stare auto na giełdzie. A im więcej jest samochodów i im dłużej one funkcjonują, tym większe jest zapotrzebowanie na części zamienne.
 

Skoro tak, to czy dobrym pomysłem w tej branży byłby sklep internetowy? Motoryzacyjny biznes w ogóle się do tego nadaje? Czy taki asortyment nadaje się do sprzedaży poprzez sieć? Okazuje się, że owszem, takie przedsięwzięcie nie jest skazane na niepowodzenie – bo klienci chętnie kupują w internecie nawet takie towary, jak zamienne części samochodowe. Warto wiedzieć, co ich interesuje i na co zwracają uwagę, by wyposażyć swój sklep w podobne cechy i ściągnąć jak najwięcej klientów do siebie.
 

Internauci cenią sobie przede wszystkim łatwość, z jaką wyszukuje się interesujące ich towary. Nie muszą jechać do sklepu stacjonarnego (czy nawet odwiedzać kilka z nich) by pośród gór produktów wyszukać ten jeden mu potrzebny. Dlatego im więcej możliwości wyszukiwania konkretnych części, tym lepiej. Produkty mogą być wyszukiwane po wielu zmiennych: nazwie, parametrach, dostępności, kompatybilności z danymi samochodami i co tylko może przyjść na myśl. Ważne jest też jak najdokładniejsze opisanie każdego produktu – wiele z nich opisane są konkretnymi parametrami i symbolami, które podczas zakupów "na żywo" mogą umknąć uwadze.
 

Słowem – im więcej informacji tym lepiej, bo pisanie o sprzęcie i nowinkach może ściągnąć do sklepu nowych klientów. Ludzie bardzo często wyszukują części zamiennych po konkretnych markach producentów, jak na przykład Klokkerholm Karrosseridele, szalenie ostatnio popularna duńska firma produkująca części zamienne. Prowadzenie sklepu motoryzacyjnego w internecie nie różni się zatem zbyt wiele w stosunku do pozostałych branż. Najważniejsze jest pozycjonowanie, a reszta okazuje się być wygodą klienta i oszczędnościami przedsiębiorcy.