Reklama, by mogła być skuteczna musi być angażująca, atrakcyjna i co najważniejsze kanał jej prezentacji musi być ściśle związany z grupą docelową. Stąd jeśli pojawia się nowy kanał społecznościowy, reklamy muszą się do niego dostosować.

Czym jest TikTok?

TikTok to serwis wideo, w którym użytkownicy nagrywają króciutkie 15-sekundowe filmy w rytm muzyki i dzielą się nimi w społeczności. Swoje nagrania można oczywiście obrabiać, a do tego użytkownikom udostępniono różne filtry poprawiające ostrość czy spowalniające nagranie – wszystko po, to by wideo było jak najatrakcyjniejsze dla pozostałych użytkowników. Niby nic nadzwyczajnego, ale aplikacja już w ubiegłym roku przekroczyła miliard pobrań na świecie. W Polsce też cieszy się sporą popularnością, bo pobrana została około 6 milionów razy. A skoro tyle osób tę aplikację ściągnęło, reklamodawcy dość szybko zaczęli się zastanawiać jakiego typu reklamy powinni przygotować, by trafić nimi do swoich potencjalnych klientów, którzy posiadają konta i korzystają z TikTok na co dzień.

Co przyciąga w TikTok?

TikTok jest aplikacją raczej dla najmłodszej grupy odbiorców i nie ma co ukrywać, że ponieważ jest to platforma nowa, znajduje się na niej wiele kontentu, który nie ma żadnej wartości. Jest to jednak niezłe miejsce dla młodych ludzi, w którym mogą pochwalić się swoimi umiejętnościami i zyskać aprobatę pozostałych użytkowników. Polscy twórcy na TikTok przyznają, że tu liczą się nie tylko pomysłowość i kreatywność, ale również konsekwencja w działaniu. Jak na innych kanałach także i tutaj, by zyskać stałe grono odbiorców, trzeba dodawać nagrania z dużą regularnością.

Typy reklam na TikTok

  • infeed native content – pełnoekranowe reklamy o długości kilku lub kilkunastu sekund znajdujące się w sekcji “dla ciebie”
  • brand takeover - reklamy pełnoekranowe, które uruchamiają się po otworzeniu aplikacji
  • hashtag challenge – reklama, w której marka może tworzyć hasztag i wyznaczać cele do spełnienia lub zachęcać użytkowników do zabawy proponując nagrody
  • brand lenses – tworzenie przez reklamodawców własnych filtrów, które mają być później używane przez użytkowników

Na polskim rynku dostępne są na razie tylko te pierwsze typy reklam, a twórcy aplikacji nie podali jednak jeszcze kiedy możliwości reklamodawców w naszym kraju mają się poszerzyć. Tym niemniej agencje reklamowe już powoli się na to przygotowują.